Pracownikom Spółki Restrukturyzacji Kopalń pozostało jeszcze do weryfikacji ponad 17 tysięcy wniosków dotyczących rekompensat za utracone prawo do bezpłatnego węgla. W tym roku, do 13 lutego wydano 12,8 tys. decyzji pozytywnych, a negatywnie rozpatrzono 9745 wniosków.
Ta ostatnia grupa osób otrzymuje informację listownie. Proces weryfikacji opóźniany jest między innymi przez brak kontaktu z wnioskodawcami. Do ich dyspozycji nadal pozostają trzy punkty obsługi klienta czynne w godz. od 7 do 15. Blisko 60 pracowników spółki próbuje skontaktować się z nimi telefonicznie, a w wyjątkowych przypadkach udają się pod adres wskazany na złożonym wniosku.
– Prosimy o wyrozumiałość – apeluje Tomasz Cudny, prezes zarządu Spółki Restrukturyzacji Kopalń. – Robimy wszystko co możliwe, by w jak najkrótszym czasie skontaktować się z wnioskodawcami.
Pracownicy spółki zwracają jednak uwagę, że część z tych osób nie ma pod podanym telefonem lub adresy są błędne. Ilość aktualnie weryfikowanych wniosków także wydłuża proces sprawdzania pozostałych. Codziennie odbierają kilkaset telefonów w punktach obsługi klienta, co przyśpiesza proces weryfikacji wniosków.