Spółka Restrukturyzacji Kopalń codziennie powtórnie weryfikuje kilkaset wniosków dotyczących wypłaty rekompensat z tytuły utraty prawa do bezpłatnego węgla. Do 16 stycznia wysłano świadczenia do prawie 155 tys. osób , a decyzje odmowne do 5 tys.
Pracownicy spółki w punktach obsługi udzielają osobiście lub telefonicznie wszelkich informacji osobom, które dotychczas nie otrzymały rekompensat. Przesyłane są też prośby z informacjami, co w konkretnym wniosku należy uzupełnić.
– Weryfikacja wniosków jest bardzo pracochłonna – powiedział Tomasz Cudny, prezes Spółki Restrukturyzacji Kopalń. – Musimy dochować jednak wszelkiej staranności, by mieć pewność, że odmowa lub przyznanie rekompensaty są uzasadnione. Ustawa zobowiązuje przecież spółkę do prawidłowego rozdysponowania budżetowych pieniędzy osobom, którym należy się świadczenie.
Do spółki trafiały np. wnioski od osób, które nigdy nie pobierały deputatu bądź nadal pracują w spółkach węglowych. Do wielu wniosków nie dołączono aktów zgonu, decyzji o przyznaniu renty czy zaświadczenia ZUS. Teraz spółka musi uzupełnić wnioski o konieczną dokumentację, by wyeliminować ryzyko wypłaty rekompensat osobom nieuprawnionym.
Poniżej podajemy numery telefonów i adresy punktów informacyjnych:
43-225 Wola
nr tel.: 32 71 70 661
nr tel.: 32 71 70 655
nr tel.: 32 71 70 665
Zabrze – ul. Lompy 11,
41-806 Zabrze
nr tel.: 32 71 70 125
nr tel.: 32 71 70 138
Archiwum – ul. Sikorskiego 4,
41-809 Zabrze
nr tel.: 32 71 61 106
nr tel.: 32 71 61 102
nr tel.: 32 71 70 590
nr tel.: 32 71 70 529